4 راه مقابله با افسردگی پس از زایمان در دوران کرونا

عدم برقراری ارتباط بین مادر و کودک

چه تازه مادر شده باشید و چه فرزند جدیدی را به خانواده خود اضافه کرده باشید، چالش های زیادی وجود در این دوران وجود دارد. افسردگی پس از زایمان (PPD) و اضطراب پس از زایمان (PPA) می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. ما در طی این همه گیری جهانی با دوران خیلی خاصی روبرو هستیم. عدم اطمینان و ترس، واکنش های طبیعی اند. اما با همه گیری کرونا خیلی همه گیر شده اند.

مریلین ، متخصص بیماری های زنان در آمریکا می گوید: “شما تنها نیستید. توصیه های ماندن در خانه ، نگرانی های بهداشتی و کرونا از نظر روحی و روانی استرس زا هستند. علاوه بر این ، شما همچنین دچار تغییرات جسمی و هورمونی هستید”

در شرایط عادی ، خانواده و دوستان می توانند به آنجا بیایند و به والدین جدید کمک کنند. اما به دلیل همه گیری COVID-19 ، اکنون این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مددکار قبل و بعد از ورود کودک خود را قرنطینه کند. خانواده ها در حال تطابق دادن خود با نورسیده خود هستند و در عین حال ممکن است یک پدر و مادر از خانه کار کنند و نیازهای اضافی مراقبت از کودکان را نیز تأمین کنند. این خواسته ها برای مادرانِ تنها ممکن است سخت تر باشد.

“حمایت اجتماعی حیاتی است. به طور معمول ، ما به زنان پس از زایمان می گوییم مثلا با پیوستن به گروه “تازه مادر ها” ، از خانه خارج شده و با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. اکنون ، با فاصله اجتماعی ، این کار دشوارتر است ، اما هنوز گزینه های عالی برای کمک به بهبود سلامت روان شما وجود دارد.”

افسردگی پس از زایمان

چهار راه برای بهبود حال شما

درمان (مشاوره)

درمانگران و روانپزشکان هنوز در حال درمانگری هستند و بسیاری از آنها برای ملاقات با بیماران خود از ابزارهای آنلاین استفاده می کنند. این به شما امکان می دهد با ایمنی و راحتی در خانه خود بمانید و از توصیه های مشاوران نیز استاده کنید.

لورن كاچكاویس، روانپزشك می گوید: “گفتگو در مورد مسائل و احساسات دشوار، گاهی با خانواده یا دوستان قابل انجام نمی باشد. مشاوره به شما امکاناتی برای گفتگو درباره مواردی که ممکن است معمولاً در مورد آنها صحبت نکنید ، برای حل مشکلات ، یادگیری تکنیک هایی برای کمک به کنار آمدن و یافتن راهی برای اینکه دوباره احساستان را باز یابید، در اختیار شما قرار می دهد.”

اتصال آنلاین

ابزارهای زیادی برای گپ ویدیویی با خانواده و دوستان در دسترس شماست. تماس های تلفنی نیز خوب است ، اما گپ های ویدئویی به تقویت ارتباط شما با دیگران کمک میکند.

گروه های آنلاین به شما کمک می کنند با سایر مادرانی که همان مسائل را میگذرانند ارتباط برقرار کنید ، خصوصاً در این روزهای دوری از یکدیگر با فاصله اجتماعی. از دوستان یا پزشک خود در مورد اینکه چه گروهی را توصیه می کنند ، سوال کنید.

داروها

داروها ، به طور معمول داروهای ضد افسردگی ، ممکن است برای کمک به مدیریت PPD یا PPA شما، همراه با سایر درمان ها تجویز شود. اینها ممکن است دو هفته طول بکشد تا کاملاً موثر واقع شوند. استفاده از داروهای ضد افسردگی به طور معمول در دوران شیردهی بی خطر است ، اما پزشک قبل از تجویز هر دارویی ، پرونده فردی شما را بررسی می کند. اگر بعد از شروع یک برنامه درمانی ، همچنان تسکین پیدا نکردید ، با پزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است دوز یا نوع دارو را تغییر دهد تا بهترین نتیجه را برای شما پیدا کند.

تغییر سبک زندگی

شما قبلاً در دوران بارداری خود تغییراتی ایجاد کرده اید ، اما تغییرات مهم دیگری در سبک زندگی وجود دارد که باید به عنوان یک مادر در نظر بگیرید. اگر از افسردگی یا اضطراب رنج می برید ، ممکن است این نکات مفید باشد.

  • انتخاب سبک زندگی سالم. خوب بخورید ، استراحت کافی داشته باشید و فعالیت های بدنی مانند پیاده روی با کودک را در برنامه روزانه خود بگنجانید. ورزش (هنگامی که توسط پزشک خود برای انجام این کار مجاز شدید) اندورفین آزاد می کند که با استرس مقابله می کند و می تواند روحیه شما را تقویت کند.
  • انتظارات واقع بینانه تعیین کنید. شما در حال بهبودی هستید و باید همزمان مادر باشید. به خود فشار نیاورید که همه کارها را انجام دهید. آنچه می توانید انجام دهید و بقیه را برای زمان دیگری بگذارید.
  • برای خود وقت بگذارید. به یاد داشته باشید ، مراقبت از کودک شامل مراقبت از خود نیز می شود. کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید ، مانند کاردستی ، یک معما یا تماشای فیلم مورد علاقه.
  • مراقبه کنید. بیاموزید که استرس و تأثیرات جانبی آن را از طریق مدیتیشن کاهش دهید. بسیاری از برنامه های آنلاین در سایتها و پیج ها در دسترس شما هستند که به شما می آموزند که چگونه مدیتیشن کنید.

دوستان و خانواده همچنان باید سعی کنند تا جایی که ممکن است از یک مادر جدید حمایت کنند. یک راه عالی برای کمک به آنها تحویل مواد غذایی یا رها کردن پوشک یا چند وعده غذایی است.

فکر میکنید که یکی از عزیزانتان از اضطراب یا افسردگی پس از زایمان رنج ببرد؟ به دنبال این علائم باشید:

  • “افسردگی پس از زایمان” بعد از دو هفته از زایمان هنوز بهبود نیافته.
  • گریه مکرر یا گریه گاه و بیگاه
  • او دیگر علاقه ای به چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می برد ندارد
  • او یا خیلی خسته است یا فقط برای تصمیم گیری اهمیتی نمی دهد.
  • انگار او با کودک جفت نمی شود.
  • الگوی خواب او تغییر کرده است ، از جمله بیدار شدن مکرر یا مشکل خواب ، و این فقط به دلیل داشتن یک نوزاد تازه متولد نشده است. بلکه مشکلات شخصی است.
  • نگرانی دائمی یا تقریباً ثابت دارد
  • احساس ترس از آنچه ممکن است اتفاق بیفتد دارد
  • افکار پشت سر هم و زیاد به سراغش میاید
  • او به فکر آسیب رساندن به خودش یا کودک است

اضطراب پس از زایمان همچنین می تواند علائم جسمی ایجاد کند از جمله:

  • خستگی
  • تپش قلب
  • تهویه بیش از حد
  • تعریق
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • لرزش یا لرزیدن

اگر فکر می کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید، حتما با عزیزان یا پزشک خود صحبت کنید. استفاده از روانشناسان متخصص در این حوزه میتواند بسیار برای شما کارگشا باشد. مرکز مشاوره مهر در این زمینه می تواند همراه شما باشد تا افسردگی پس از زایمان خود را درمان کنید و در این روزهای تازه، زندگی شاد تری داشته باشید.

تلفن مرکز مشاوره مهر:

021-88684958



نظر شما چیه؟

شبکه های اجتماعی ما

دریافت مقالات با ایمیل:

پس از عضویت ، ایمیل تایید برای شما ارسال میشود.

اینستگرام نی نی کده

طراحی اتاق کودک طراحی اتاق کودک

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

هنر کودکانههنرهای کودکانه

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

زبان انگلیسی و فرانسه کودکان زبان انگلیسی و فرانسه کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

 جشن تولدهای کودکانه جشن تولدهای کودکانه

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید